Książka przewodnika skierowana do nauczyciela krok po kroku przedstawia innowacyjną metodę nauczania, zawartą w propozycjach
projektów edukacyjnych; zaprezentowany tu zostały kolejne etapy ich realizacji. Zadanie nauczyciela opiera się w głównej mierze na wspieraniu młodego człowieka w zbieraniu informacji. Dlaczego Autorki proponują taką właśnie metodę nauczania?
"Pierwszy i najważniejszy powód dla nauczyciela to fakt, że
nie musi on być specjalistą w zakresie historii, gdyż jego rola sprowadza się do kierowania procesem gromadzenia wiedzy, wspomagania i budowania w dzieciach poczucia wartości. Drugi powód [...], to
tworzenie własnej książki historycznej naszego regionu przez każde dziecko. Z doświadczenia wiemy, że wszelka pomoc edukacyjna wykonana przez dziecko samodzielnie, w tym przypadku książka, ma dla niego dużo większą wartość [...].
Nasze doświadczenia pozwalają stwierdzić z całą odpowiedzialnością, że jeśli pozwolimy dzieciom poszukiwać, dociekać, odkrywać, ustalać i dzielić się informacjami, to w naturalny sposób je zaktywizujemy, pozostawimy im przestrzeń do działania i emocjonalnego zaangażowania. Dzieci wiele potrafią. Zaufajmy im!"
Książka ta stanowi przewodnik
Podręcznika dziecka .
Publikacja została wydana we współpracy z
Warmińsko-Mazurskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu, a
sfinansowana ze środków Urzędu Miejskiego w Elblągu i Fundacji Elbląg.